Friday 19 April 2013

Kami yang tak romantik...

Huhuhu .. dari tajuk mmg dah tau la kan.. dah terang lg bersuluh.. Kami mmg lgsg tak romantik.. tak mcm orang bercouple lgsg.. mcm kwn2 je.. Mungkin sifat Incik Radzie mmg mcm tu.. Aku ni plak jenis yg akan terikut dgn cari die.. Aku kalo kuar dgn die mmg tak ada la nak pegang2 tgn ni semua.. haram kan.. hahaha.. mmg tak penah.. jln je menonong masing2.. 

Kalo lintas jln pun kadang2 die dah lintas dulu aku tertinggal kat seberang jln.. cehh.. apa punye bf dah.. tinggal kan awek lintas sorang2.. Kadang2 die gelak bila tgk aku tertinggal kat seberang jln.. Kalo awek lain mesti dah merajuk kan.. sebaik aku ni jenis tak kisah sgt.. Lagi pun aku pun tak suka sgt meleseh2 ni.. rimas la..

Sejak kenal Radzie sifat manje aku hilang.. entah kemana.. skrg semua straight forward je.. die ajar aku jd mcm tu.. Rasa yer aku tak de nak merajuk2 dah dgn die.. mmg tak dilayan la kalo merajuk.. bila dah lama2 hilang dah nak rajuk2 ni.. lantak kan je..

Kalo call pun ckp yg penting2 je.. tak de pun ayat2 romantik gitu.. beza sungguh dgn yg aku couple sebelum2 ni.. Nak dgr Incik Radzie ckp syg kat aku haiii mmg susah.. kata yer syg tak semestinya kena meluahkan.. eleh mcm2 la hai.. Ada jugak kwn2 die tanye aku.. Mcm mana aku blh tahan dgn Radzie ni.. dah la tak romantik, tak pandai jaga hati.. Emmm entah la.. aku pun tak tau mcm mana aku blh bertahan.. padahal pada asal yer perangai aku bkn mcm ni.. tp Alhamdulillah aku blh masuk plak dgn cara Radzie.. blh terima..

Biasa yer kalo die call ni je la ayat die :

Radzie : Hello Assalamualaikum...
Aku : Waalaikumussalam..
Radzie : Syg kat mana?
Aku : Kat ofis.. b kat mana?
Radzie : Kat bilik (die kalo tgh keje mmg tak kan call, kalo call mmg kat bilik je la). Syg dah mkn?
Aku : Dah, b dah mkn?
Radzie : Dah.. Key la syg, nnt kita borak lg..
Aku : Ok (borak lg? bila masa la kita penah borak pjg dlm phone? ni lbh kpd spotcheck je)
Radzie : Bye, Assalamualaikum..
Aku : Bye, Waalaikumussalam..

Dah hampir 7 bln dgn awk.. ni je la ayat yg awk guna bila call.. tak penah ada ayat lain.. hai mesti org lain ckp kita ni boring kan.. tp tak pe la, dah sifat awk mcm tu.. sy terima awk seadanye.. Serius sebelum2 ni sy couple semua jenis yg caring terlebih.. tp couple kali ni, awk jenis caring ala2 suam2 kuku je.. hahahaha...

Tapi yang best yer kalo kiteorg jumpa, kuar sama2 die mmg suka melawak.. asyik nak tergelak je dgn Incik Radzie ni.. Lg satu die ni penggeli org yer.. pantang tersentuh sikit mesti menjerit.. hahaha.. dah mcm pompuan plak.. aku slalu usik die.. mmg benggang la die.. hehehe.. Seronok sgt  bila habiskan masa dgn die.. Ada je kerenah die yg menghiburkan hati aku.. Bila gaduh dlm phone, esok kiteorg mesti decide utk jumpa, pastu terus OK.. terus baik mcm biasa.. Kami tak penah gaduh masa jumpa.. asal nak gaduh je mesti tak jadi.. dua2 akan tergelak.. TQ sbb muncul dlm hidup sy..



p/s : Incik Muhammad Radzie in reading, jgn marah key.. bkn nak complain pasal awk tp cuma nak share je..


No comments:

Post a Comment