Thursday 14 February 2013

Dugaan Kami

Bercinta dgn Incik Radzie ni byk sungguh dugaan kami. Lepas satu, satu hal yang datang. Masalah yg selalu dtg kebayakan yer bkn berpunca dari kami. Tapi dari org luar, yg kalo nak diikutkan org2 ni lgsg xberkaitan dgn hidup kami. Bila mengenangkan Incik Radzie yg slalu buat aku bahagia dgn die aku bertahan hingga sekarang.

1 perkara yg sgt memberi pengajaran pd aku adalah supaya tidak terlalu percaya dgn org lain. Kadang2 apa yg kita cuba sampaikan lain, tp bila die manupulate sesuatu citer boleh menimbulkan pergaduhan antara aku dgn radzie. Pada hakikatnye kami bergaduh hanye kerana mulut org lain. Tapi selama ni kami tak perasaan ttg kewujudan anasir2 luar ini. Kenapa susah sgt nak rasa bahagia? Mungkin ini bahagian aku. Aku tak ada masalah dlm keluarga, aku xde masalah besar dlm kerja, aku xde masalah dlm kewangan, aku xde masalah dgn kawan2.. tapi aku sering bermasalah dgn org yg aku syg.. Radzie..

Sampai 1 tahap dah rasa give up la nak bercinta lg.. Radzie byk ajar aku erti kesabaran.. erti pentingnya kepercayaan antara 1 sama lain. Kalo bukan kerana radzie dah lama aku lari dari semua ni.. dah lama aku akan menghilangkan diri. Aku hanya bertahan sbb radzie. Radzie dah kenal orang yg salah pada masa yg salah, yg telah membuat kan hubungan kami hampir hancur hanye di sbbkan org ke 3. Orang yang sgt mencemburi kami, yg sentiasa cari jalan utk pisahkan aku dgn radzie.

Org tu bertambah sakit hati bila aku sentiasa memihak pd radzie. Sentiasa percaya radzie walau apa pun fitnah yg die tabur pd radzie. Sekarang die tarik org ke 4 utk porak peranda kan kami. Org ini terlalu ingin kan radzie sampai sanggup buat apa saje. Tak ada lelaki lain ke kat dunia ni smpai radzie menjadi rebutan kau. Aku tak kisah andai kata radzie pilih die dan lepaskan aku dgn cara baik. Tapi keputusan radzie sebaliknya. Susah sgt ke org ni nak terima keputusan radzie. Kenapa masih cuba rampas hak org lain. Kenapa? Kau happy ke dgn apa yg kau dah buat pd kami. Tak pe selagi aku boleh sabar aku akan terus bersabar. Tp kau kena ingat setiap perbuatan kau pasti akan di balas kelak.

Ya Allah Ya RahmanYa Rahim.. Kau berikan lah hidayah pada orang ini supaya die tidak terus menyakiti kami.. Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim sekiranya Muhammad Radzie ditakdirkan untuk aku, Kau permudahkan la segalanya Ya Allah, Kau satukan lah hati kami ini, sekiranya sebaliknya kau redha kan lah hati aku ini utk melepaskan die Ya Allah. Kau ambik la rasa cinta yg ada dlm hati ku ini dan Kau gantikan la dgn rasa cinta pada Mu Ya Allah.. Amin Ya Rabbalalamin.. aku pasrah.. Allah akan sentiasa bersama dgn org yg sabar.. buat Incik Radzie InsyaAllah sy sentiasa berada di sisi awk selagi awk memerlukan sy..

No comments:

Post a Comment