Monday 18 February 2013

Kami nak benda yg sama lg

ermm kali ni kami decide nak tukar hp baru dan nak ada hp yg sama.. wah tak sabar yer.. jenama yg telah dipersetujui adalah SAMSUNG.. tp masih lg tgh survey model apa yg menjadi pilihan di hati.. jom layan model2 samsung yg mendapat short listed dr aku.. dr aku sorang je baru, blum di persetujui oleh Incik Radzie lg.. tuan tanah yg nak kena kuar kan duit.. alah die tak kisah.. die mesti ikut apa yg aku pilih punye.. ikut la sgt.. we'll see...

Rank  :  1

 Samsung Galaxy S III.. minat design hp ni.. 


Rank  :  2
Samsung Galaxy Note II.. betul ke yg ni paling latest.. maybe kot..


Rank  :  3


Samsung Galaxy Note.. yg ni agak kedabak sikit.. tp still ok..


Rank  :  4

Last but not lease Samsung S II.. yg ni kira last choice la..



Aku ni bkn la seorg yg sgt arif pasal gadget ni.. janji hp yg aku beli ni blh call, sms, mms, 3G, berinternet, ada game serba sikit, ada GPS utk senang aku nak berjalan2 bg aku dah worth it.. apa pun perkara yg paling penting adalah smart phone yg berpatutan harganya.. pasal kami nak beli 2 unit yg sama ni.. Pencarian akan bermula tak lama lg.. pasti ada pertengkaran ttg pilihan.. Incik Radzie ni blh tahan fussy die.. tp tak lah terlampau.. iyer la die yg kuarkan duit kan.. hua hua hua..

Tp 1 je la yg aku dpt trace.. Incik Radzie suka semua sling bag yg aku slalu pakai.. 1st sling bag aku beli kat Bandung Indonesia, masa pegi vacation last year.. pure kulit.. mmg klasik beg tu.. pertama kali tgk terus jatuh cinta.. apa lg smbar la 1.. tp mmg rugi tak beli lbh.. beg tu byk color.. dan color yg paling cantik purple, tp aku blh plak xbeli.. sgt2 menyesal ok.. bila balik terus pakai g jumpa Incik Radzie.. then masa tu mls nak pakai.. sbb org ramai sgt kat mid valley.. risau.. so suruh Incik Radzie sling kan.. rupanye Incik Radzie dah mmg berkenan beg tu saat pertama kali nmpk.. beg tu mmg tak nmpk ladies sgt.. so kalo lelaki pakai kira ok la.. taste Incik Radzie ni mmg payah nak jangka.. ada keunikan sikit taste die ni.. bila dah pakai terus tak nak bukak.. hahaha.. smpai main tarik2 dgn aku..

Aku punye la ralat nak bg die sbb aku pun suka beg tu.. tp bila tgk die double suka dr aku mcm tak smpai hati plak.. iyer la aku pun xde la bg die apa sgt brg2 dr Bandung.. so dgn hati yg berat ku lepas kan la beg tu pd die.. maka beg tu pun beralih tuan.. uwaaaaaa.. sendu kejap.. pesan punye pesan suruh Incik Radzie jaga beg tu baik2.. uwaaaa nak g bandung lg.. nak cari beg yg sama.. nak rembat 5 kali ni.. wah melampau.. ok la skrg dah redha dah beg tu dah bertukar tgn..

Then 2nd story aku beli 1 lg sling beg melalui online.. sweet la beg tu.. ada reben kat tgh2.. kulit jugak.. kira terubat jugak la kesedihan aku dpt beg baru.. kebetulan beg tu last stok yg tinggal.. tanpa pikir pjg ku rembat aje.. dpt2 terus pakai dgn excited yer.. guess what.. Incik Radzie lg sekali suka beg tu.. uwaaaa mkn hati aku mcm ni.. semua sling bag aku die suka.. kalo setakat suka xpe lg.. ni siap nak.. ini sudah lebih.. dah la last stock ok.. aku punye la membebel kan die.. "awk ni.. ni beg perempuan la ada riben.. xsesuai utk awk la.." tau die jwb apa.. "ok apa.. riben tu yg buat die menyerlah".. hello Incik Radzie awk tu kan lelaki yg gagah perkasa.. tak kan suka sling bag yg ala2 ladies.. tp kata yer beg ni tak la ladies sgt.. haiii.. payah ni.. tp setiap kali die buat muka kesian aku akan jwb no more no more.. dan kali ni die tak berjaya dpt kan beg tu.. hahahahaha aku berjaya pertahan kan hak aku (gelak jahat)..

Sejak tu kami perasan kami memiliki citarasa yg hampir sama.. kebykan brg2 aku xbegitu ladies.. dan kebanyakan brg2 Incik Radzie tak begitu Gentle.. so citarasa kami hampir sama.. Interesting.. So utk tukar hp baru pun kami decide utk pilih model yg sama.. supaya tak akan ada pergaduhan.. skrg beli benda semua kena cari yg sama.. jam sama.. t-shirt sama.. beg sama.. masak2..

No comments:

Post a Comment