Wednesday 19 June 2013

Bahaya bila terlalu mengharap

Aku tak sepatutnya berharap pd org lain utk aku lupakan kesedihan aku.. Aku tak sepatutnya yakin yg org lain akan buat aku bahagia mcm dulu.. Aku kena ubah persepsi tu.. Kebahagian dtg dr diri kita sendiri.. tak mungkin ada orang lain yg mampu buat kau bahagia ezati melainkan diri kau sendiri.. kalo ada pun hanya sementara.. Jgn terlalu mengharap pd seseorg yg bkn milik kau..

Yg pasti cinta yg kekal hanya cinta pd yg maha esa.. kasih syg yg kekal hanyalah pd yg maha esa.. Berilah aku ketabahan utk teruskan hidup yg sementara ni.. Bersyukur lah dgn apa yg kau miliki.. seseungguhnya kau lbh bertuah dr org lain.. Tak apa hr ni aku bersedih, InsyaAllah satu hr nnt Allah akan berikan aku kebahagiaan yg tiada tandingan nya..

Dan aku masih blum jumpa kebahagian itu.. kebahgiaan yg dtg semuanya hanya lah utk sementara, hanya lah utk menguji aku.. Pergi lah jauh2 andai kata kehadiran awk hanya utk melukai sy.. sy redha..

No comments:

Post a Comment