Tuesday 4 June 2013

Hari-Hari Terakhir..

Seminggu dua ni entry2 aku agak emo sikit.. Emosi masih tak stabil, feeling masih lg tak normal.. Aku sendiri tak tau smpai bila keadaan akan berterusan mcm ni.. mmg rasa down giler.. rasa ada sesuatu yg tak kena, hampir2 jugak effect dlm keje aku.. Tp cepat2 sedar balik, cepat2 rasional blk.. Alhamdulillah masih terkawal.. cuma agak susah nak kawal emosi bila waktu sebelum tdo.. smpai jd fobia bila tiba waktu nak tdo..

Aku ni jenis tak kan tunjuk kesedihan aku kat dpn org lain.. mmg tak kan.. Even family aku lgsg tak blh kesan yg aku tgh kecewa.. aku akan sembunyikan sebaik mungkin.. bkn apa, tak nak parent aku susah hati lg2 mak aku.. Tp ada jugak la die bertanye aku tak kuar ke jumpa die.. sbb sebelum ni aku mmg kerap kuar dgn die.. Utk selamat kan diri aku jawab die dah kena transfer ke tmpat lain.. So kami dah jauh.. harap2 mak aku faham..

Hari Khamis lepas 30/05/2013 tarikh kami jumpa utk settle kan masalah.. Kekusutan dah terlalu lama berlarutan.. Cuma sebelum ni kami malas nak fikir, masing2 buat mcm tak ada apa berlaku.. Tp sbnr yer makin di biar makin parah.. Tak sepatutnya kita biar kan masalah hanging tanpa penyelesaian.. sbb hal ni dah melibatkan ramai org.. Bila tak ada kata sepakat, penyelesaian jln buntu, tu yg die decide utk akhirkan semua ni.. Alasan die tak nak susah kan aku lg..

Satu je la aku respect dgn die, die masih setenang2 manusia walaupun aku tau die serabut sgt.. Aku bertalu2 marah die, tanye kenapa..kenapa.. dan kenapa.. Mmg emosi aku sgt out masa tu..Tp die mampu lg tersenyum.. atau mmg die suka keadaan ni berlaku.. Sekurang2 hilang 1 beban utk die iaitu aku.. sapa tau kan.. Ada benda yg die dah buat aku marah dgn tindakan die.. Aku bkn suka2 melepaskan kemarahan aku.. Berkali2 dia mintak maaf.. Dgn maaf tu blh buat aku happy ke? Lgsg tak pun.. Aku manusia biasa, ada perasaan marah, kecewa dgn tindakan die.. Tp apa yg mampu aku buat.. Keputusan dah di buat, nak tak nak aku kena terima.. Cuma aku harap die tak kan menyesal dgn apa yg die pilih.. Sbb bila die ada rasa menyesal, esok lusa pasti aku jugak yg akan susah..

Dia tak nak aku terus buang die dari hidup aku.. Die still nak contact aku, nak jumpa aku.. Giler ke apa? Dgn keadaan skrg blh ke aku nak berdepan dgn die, blh ke aku nak dgr suara die.. Tak mungkin.. Tak tau la bila semua ni dah reda mungkin aku akan fikir blk permintaan die tu.. tp tidak utk skrg..

InsyaAllah semua ni akan berakhir.. InsyaAllah semua yer akan kembali ok.. Aku harap sgt lepas ni die belajar dr kesilapan yg dah die lakukan.. Aku tak kan berdendam dgn die, aku doakan yg terbaik utk die.. Aku tau, die baca blog aku.. Aku pasti die pun tak senang hati dgn apa yg berlaku.. tp apa blh buat.. Ini semua kehendak die sendiri, ini semua ketentuan dr Allah.. Tututp buku lama, bukak buku baru.. Yg penting jgn mengalah dgn dugaan hidup..


No comments:

Post a Comment