Monday 17 June 2013

Die bkn pengganti tp penyeri

Mohd Safuan Bin Azman.. dari raut wajah mmg nmpk ganas org yer.. tp bila berckp dgn die, dr segi tutur kata sgt lembut.. sentiasa ada tawa di setiap kata2.. Puji tinggi melambung ni :-P.. tak pe jujur utk seorg sahabat yg sgt memahami..

Orangnya sgt bersederhana.. experience hdp die lbh byk dr aku.. dan hidup die lbh adventure dr hidup aku yg as usual mintak apa pun InsyaAllah akan dpt.. Tapi tak untuk Mohd Safuan.. segala kemahuan die akan diusahakan sendiri.. Die lbh berdikari dr aku yg kadang2 tak reti nak bersyukur dgn apa yg aku ade.. ohh terasa diri sgt2 kerdil bila kenal die..

Aku diantara manusia yg sgt2 bertuah sbb Allah kurnia kan kehidupan yg tak ada kurangnya kalo nak dibandingkan dgn Mohd Safuan.. Tp Mohd Safuan lbh matang dr usia die disbbkan kehidupan yg die lalui.. biar pun die tak pandai, tp die rajin usaha dan menjadikan diri die yg sekrg ni.. kadang2 rasa die lebih hebat dr kau ezati yg sememangnya selalu dpt apa yg kau nak..

Die sgt2 menginsafkan aku yg selalu leka ni.. entah kenapa rasa sayu sgt bila dgr cerita2 die.. kau tak penah rasa apa yg die rasa ezati.. Mohd Safuan hdp dlm serba kekurangan tp die masih sabar.. Tp kau ezati, dgn hanye ujian kecik yg Allah turunkan utk kau pun dah buat kau hampir give up.. Ada org lbh malang lg nasib die tp masing berjuang utk teruskan hidup..

Lately aku rasa happy dgn kehadiran die.. sekurang2 yer ada teman utk berbicara.. Cara kami lebih terbuka.. bercakap apa saje yg menggembirakan.. Bila berborak dgn die aku lupa tentang kesedihan yg aku tanggung sebelum ni.. hilang terus dr ingatan aku.. wahh bagus nya.. mungkin ini cara terbaik aku nak ubat hati aku ni..

Tp mungkin keadaan ni akan berubah bila die mula keje.. aku pun mula sibuk dgn closing stiap end month.. pasti akan berubah.. Skrg die masih dlm medical leave, so die ada byk masa utk luangkan dgn aku.. tak pe la, no complain.. its better than nothing.. Sy nak tulis sesuatu, tp sy rasa mcm terlalu awal la plak.. dan rasa mcm tak sepatunya.. sy kenal awk agak lewat dr waktunya.. tp ini lah yg dah ditentukan..


No comments:

Post a Comment